キーワード
|
|
|
|
|
|
授業の目標
|
|
|
This class will focus on the role of multilingualism in an increasingly changing world. First, this class will go over the basic concepts of multilingualism, including the wide range of definitions and theories about how multilingualism develops. The second part of this class will explore the way multilingualism operates in different societal contexts, including in urban cities, national policies, and the Internet. Lastly, this class will explore recent debates around multilingualism and how different societies are trying to find solutions to adapt to the increasing role multilingualism has in our lives.
|
|
|
到達目標
|
|
|
By the end of this course, students should be able to: • understand basic definitions, concepts, and structures of multilingualism • understand how people become multilinguals • discuss the role of multilingualism at various levels of society: education, super-diverse cities, nation-state, cyberspace • discuss recent debates regarding multilingualism and the changing global landscape • understand various methods for conducting research on multilingualism
|
|
|
授業計画
|
|
|
|
|
|
準備学習(予習・復習)等の内容と分量
|
|
|
積極的かつ主体的な準備学習(予習・復習)が求められる。準備学習への取り組み方全般については、学期はじめに担当教員から説明があるほか、各回の授業で求められる準備学習の具体的内容については、学期中随時教員から指示がある。また履修者が自ら主体的に計画と目標を立て、自律的に準備学習に取り組むことも強く期待される。準備学習を十分に行わなければ、身につけるべき内容を消化できず、単位も取得できなくなる可能性があるので、真剣かつ計画的に取り組んでほしい。
|
|
|
成績評価の基準と方法
|
|
|
|
|
|
有する実務経験と授業への活用
|
|
|
|
|
|
他学部履修の条件
|
|
|
|
|
|
テキスト・教科書
|
|
|
|
|
|
|
講義指定図書
|
|
|
|
|
|
|
参照ホームページ
|
|
|
|
|
|
研究室のホームページ
|
|
|
|
|
|
備考
|
|
|
この授業は英語中級者(目安としてTOEFL-ITP試験の成績が500点未満)を主な対象者とする。この授業は国際交流科目等との合同開講科目です。
|
|
|
更新日時
|
|
|
|
|
|
授業実施方式
|
|
|
|
|
|